Joo, elikkä tälle viikolle tuli pikkusen muutoksia sittenki. Eilen en siis päässy ollenkaan käymään siellä tädillä kun jouduinki olemaan töissä 19.15 asti. Semmonen vaatimaton 10 tuntia 45 minuuttia tuli oltua töissä. Kotia ku pääsin nii olin aivan poikki ku oltiin siellä reissussa koko aamupäivä. Tänään sitte oli tarkoitus käydä tädin luona, mutta siivouksessa meni sen verran kauan ja olin muutenki työpäivän jälkeen nii uupunu että ei jaksanu enää lähtä vaan teki mieli olla vain kotona.

Ei voi kuvitellakkaan että kuin vaativaa ja raskasta tuo lasten hoitaminen oikeasti on. Parhaimmillaan ollaan kolme kertaa ulkonaki ja useimmiten puolet koko työpäivästä. Mulla ei sitte tuo selkäkään oikeen tykkää ku joutuu koko ajan jalkoillaan olemaan ja varsinki niitä pienempiä joutuu nosteleen ja pitämään sylissä. Oon kyllä joutunu jo osalle lapsista sanomaanki etten pysty heitä pitämään ku on nii kipeä selkä. Sitte pitäis jaksaa vielä pitää kunnosta huoli, että sais vähä painoa pudotettua ja tuota selkää kunnostettua, mutta tuntuu aina työpäivän jälkeen ettei yksinkertaisesti jaksa enää tehä mitään ku kotia pääsee. Ja on ollu nii paljo niitä 10-18 tai 11-19 työpäiviä ettei yksinkertaisesti voi kaikkea keretä kotona tehä. Ku kuitenki täytyy kunnon yöunet saada, muuten joutuu sairaslomalle uupumuksesta melko nopeasti.

Kotonaki melkeinpä jokapäiväistä hommaa on ruuanlaitto, yleinen siistiminen, jotta koti pysyy asuttavassa kunnossa, pyykkäys ja sitte vielä se kuntoilu. Yleensä tuo kuntoilu jää sit pois että kerkeää kaikki hommat tehä, ukko kun istuu päivät pelaamassa, kunhan on töistä kotia tullu. Yössä tulee nukuttua tällä hetkellä 7-8 tuntia ja välillä tuntuu ettei sekään riitä ku oon tottunu 9-10 tunnin yöuniin. Välillä tuntuu ettei nämä 24 tuntia päivässä riitä kyllä... Mutta onneksi nyt loppuviikosta helpottaa taas. Ellei taas joudu ylitöihin sitte.

 

Romahduksen rajalla

Olen väsynyt ja ärtynyt,

mikään ei jaksa kiinnostaa,

olen onneton.

Mietin, kuinka kauan tätä jaksan,

tuntuu kuin kaikki kaatuisi päälle.

Kaikki patoutuu sisälle,

enkä osaa purkaa sitä ulos.

Miten saisin kaiken taas paremmaksi.