Moi!

Kävin tänään taas uudella työpaikalla. Sieltä soittelivat eilen, että uudet listat on tullu jos haluan ne. Tottakai mua heti alko kiinnostaan että miten mulla kesä menee ku listat oli 22 heinäkuuta asti.smiley No, menin sitte sinne nii näin taas uuden työntekijän. Voi että tuli taas nii hyvä mieli ku se oli semmonen tosi ystävällinen ja oli heti valmis ottamaan mut vastaan ja kaikkea neuvo ym... Mulla ku ei oo vielä avaimia tai mitään, nii enhän mää ois päässy ees kahvihuoneeseen ku seki pitää olla lukossa, ettei vanhukset sinne mee sotkemaan tärkeitä papereita, se kun samalla on myös ns. toimisto. Mää niin innolla ootan että torstai tulee, on aivan ihana päästä tuonne töihin ku tähän mennessä kaikki on ollu tosi ystävällisiä ja tosi innossaan ovat ottaneet mut vastaan. Viikonloppuna vielä varmistivat että oonhan varmasti tulossa tällä viikolla töihin ku ovat nii oottaneet mua sinne.laugh

Samalla jätin sinne sitte sairaanhoitajalle katsottavaksi sen todistuksen, että varmasti oon ammattitaitoinen henkilö enkä mikään tämmönen valehoitaja... Oli mukava rupatella kyllä siellä myös vanhuksienki kans, vaan mullaki oli sen verran kiire sitte ettei kovin kauaa siellä kerenny olla. Työvuorolistat oli ihan ok. Mulla oli aika pitkiä putkia ku oli 6 pv töitä, sit oli yks vapaa ja kaks yötä. Sit oli kaks pv vapaata ja sitte oli 7 pv putki. Mutta sitte oliki 4 pv vapaata. Ei siinä, kyllä mää jaksan nuo putket tehä, vaikka kuudentena päivänä on alkanu jo jossain vaiheessa tökkiin. Mutta kaikkeen pitää tottua.

Muuten oli tosi hyvästi nuo työvuorot ku mulla on 14 pv synttärit nii mulla oli sillon aamu ja pääsin jo kahelta töistä, seuraava päivä oli vapaapäivä ja sitte oli tosiaan vasta yöksi meno. Ja rahaa tulee tosi paljo ku teen viikonloppuna kaks yötä nii ne on tosi rahakkaat yöt. Tosin, mulla on siinä se kuuden päivän putki että en tiiä miten sitä jaksaa synttäreitä juhlia. Pitää vissiin ottaa siinä iltapäivällä pienet torkut kunhan töistä kotia pääsee. Sitte ruveta laittautuun ja suunnata kaupunkiin, tai mihin ikinä oonkaan menossa sitte.smiley Mutta nii, ootan tosi innolla että pääsen tonne töihin! Eivät vielä tienneet sitä että kuin pitkäksi aikaa mulla siellä töitä on. Ainaki alustavasti on elokuun puoleen väliin asti, saattaa jatkua pidempäänki. Sen tietää tarkemmin sitte kunhan tehdään listat ja niistä näkee sit tartteeko ns. ylimääräistä työntekijää vielä.

Huomasin myös mol:n sivuilta tänään, että tänne haetaan kahta lähihoitajaa kotihoitoon ja oman auton käyttö oli välttämätöntä. No, pistin sitte heti pomolle viestiä, että mikäli mua ei tartteta tuolla vanhustentalolla nii mää voin vaihtaa kotihoitoon sitte syksyllä jos tarvitsevat työntekijää. Mulla ku on oma auto nii pystyn helposti kulkeen paikasta toiseen ja sanoin että mulle nyt on pääasia että saan olla vanhusten kans tekemisissä, se että onko työ sitte kotihoitoa vai tuolla vanhustentalolla työskentelyä, on mulle melkeinpä ihan sama. Sitte sanoin sille myös, etten oo oollu kyllä kotihoidossa muutaku harjoittelussa, nii siihen pomo tuumas että kaikilla on joskus vähä työkokemusta ja että muitten mukana ku kulkee vähä aikaa nii siinä sitä oppii. Nii se mulle lupas töitä ainaki sit kotihoidosta jos ei muualla oo tarvetta.smiley Ja kotihoidossa on töitä sit ainaki vuojen loppuun asti, ehkä jopa siitä eteenpäinki. Toki, pitää nyt miettiä sitte että mitä tekee ku voi olla, että tällä viikolla tulee kutsut pääsykokeisiin. Oon hakenu sairaanhoitajaksi, ensihoitajaksi ja kätilöksi. Ja jos pääsen heti alottaan syksyllä koulun nii täytyy miettiä sit, että pidänkö välivuoden vai lähenkö suoraan opiskeleen sitte.